ADFEST2020にて3つの金賞を含む合計14賞を受賞

16 February 2021

昨年開催中止となっていた、アジア太平洋地区(中東を含む)で最も権威のある最大級の広告賞の一つである「アジア太平洋広告祭(ADFEST)2020」の結果が公開され、TBWA\HAKUHODOは、3つの金賞を含め合計14の賞を受賞しました。

受賞結果は下記の通りです。(※一部抜粋)


広告主:日本肢体不自由者卓球協会(JPTTA)

タイトル: THE MOST CHALLENGING PINGPONG TABLE

◼︎GOLD

・BRAND EXPERIENCE:Exhibitions and Installations

・BRANDED ENTERTAINMENT LOTUS:Use of Experiential


広告主:株式会社大起エンゼルヘルプ

タイトル: The Restaurant of Mistaken orders

◼︎GOLD

・BRAND EXPERIENCE:LAUNCH / RE-LAUNCH

◼︎SILVER

・BRANDED ENTERTAINMENT LOTUS:Use of Experiential

・DESIGN LOTUS:Integrated Design Campaign

◼︎BRONZE

・DESIGN LOTUS:Exhibitions Events & Public Environment

・PR LOTUS / IMPLEMENTATION:Use of Events & Stunts


広告主:日本マクドナルド

タイトル: #TIRORITUNE

◼︎SILVER

・BRANDED ENTERTAINMENT LOTUS:Use of Music Content

・EFFECTIVE LOTUS:Effective Lotus: Small Budget

◼︎BRONZE

・AUDIO LOUTUS:Innovative Use of Audio & Radio

・BRANDED ENTERTAINMENT LOTUS: Use of User Generated Content